fredag 6 juni 2014

Snackis

Snackis by vide12
Snackis, a photo by vide12 on Flickr.

I februari när jag var hos BVC kunde jag knappt säga tio ord. Men jag har legat i hårdträning och nu kan jag säga hur mycket som helst. Här är lite ord som jag kommer på just nu att jag kan;

Mamma
Pappa
Bil
Hej då
Godnatt
Titta
Lampa
Där
Nej
Ja
Toca Boca
Napp (fast jag säger Papp)
Momo
Apa
Hoppa
Stjärna (uttalar Nänaa)
Glass (säger gass)
Kaka
Strumpa (säger tumla)
Hink
Tuva-Li (fast jag har bara sagt det en gång hittills så det kanske inte räknas)



Sen kan jag också säga vad olika djur säger tillexempel voff, muu, gnägg, nöff o sånt. Sen vet jag också var de flesta kroppsdelarna sitter. Snoppen har jag bäst koll på, men jag har lite koll på öron och näsa o lite annat också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar