lördag 13 april 2013

Mina dagar just nu

Hej på er!

Tänke att jag skulle göra ett litet inlägg där jag berättar lite mer om hur mina dagar ser ut. Det är ganska olika, eftersom pappa ibland jobbar och ibland inte. och vissa dagar simmar jag kl 11.00 och varannan torsdag träffar jag mina kompisar Chloe, Filip, Ture, Ava, Freja och Agnes.

06.30 
Dagen börjar med att jag vaknar (surprise surprice!). Då vill jag ha välling som jag numer tycker ganska bra om. Tidigare var jag inte förtjust i nappflaskan, men nu är det helt ok. Pappa eller mamma försöker oftast somna om mig, men det går icke! Jag är alltid superglad och pigg och vill starta dagen såklart! Tuva-Li brukar vakna nån halvtimme senare. Då ser vi på Bolibompa och leker. Jag brukar få mysa i Tuva-Lis täcke tills hon går till föris kl nio. 

9.00-9.30
Vid den här tiden brukar jag vara lite mellissugen, ibland tidigare. Då får jag gröt. 

9.30-10.00
Vid det här laget har jag tröttnat på att hänga med mamma o pappa för länge sen. Så det bästa att slippa dem en stund är att gå o lägga sig. Då lägger de ner mig i min säng, ger mig min napp (som jag också gillar numer, men bara i sängen), sätter på min speldosekanin o sen somnar jag oftast på stört. Annars lämnar de mig ifred o så somnar jag själv efter en stund. Sen sover jag mellan en 30 min till 1,5 timme.  

12.00
Lunchtime! Jag och päronen äter mat. Jag äter typ alltid burkmat för det är godast. En burk mat och en burk fruktmos. Fruktmoset är godast. Jag gnäller typ alltid när jag äter för jag vill helst ha frukten direkt. O jag ter inte snabbt heller, jag tänker på matsmältningen. Jag äter i lugn o ro. Man ska inte stressa. Vatten vill päronen att jag ska dricka men det vill inte jag. Sen är det lite bus o lek. Kanske en stund på stan.

14.00
Lite mellissugen igen. Då kan jag få banan eller typ ett päron att gnaga på som jag fick idag. Mums!

14.30
Trött igen på päronen. Dags att sova middag. Sover mellan 30 min och 1,5 timme.

15.00
Bästa tiden på dagen. Tuvis kommer hem! Ibland följer jag med och hämtar henne och då blir det alltid en liten stund i parken innan vi går hem. Då får jag alltid fast av syrran och det är bäst tycker jag!

17.00-17.30
Middagen står på bordet. Äter typ samma som till lunch. 

18.30-19.00
Badar (typ varannan dag) ibland själv och ibland med Tuvis, smörjer in mig (gör jag både morgon och kväll för jag får eksem annars) och sätter på mig pyjje.

19.30
Sover

Natten
Vaknar ibland mitt i natten (typ varannan) kl. 01 eller 02 eller 03 och kan inte somna om. Jag ligger kvar i sängen en stund o försöker somna om. Ibland får jag komma till mamma o pappas säng. Tar typ minst 40 min innan jag somnar igen. Annars sover jag hela natten.

Aha, ni undrar om jag bajsar nångång. Klart att jag gör. Typ 3-4 gånger per dag. Ibland till o med på natten....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar