tisdag 5 februari 2013

Vem är jag?

När syrran var sex månader gjorde mamma och pappa en liten intervju med henne (kolla själva i hennes bloggarkiv maj 2009), nu har dem gjort samma intervju med mig! Varsågoda!


Vad skrattar jag åt?
När mamma och pappa killar mig på låren och när jag ligger i sängen och dem gör så jag hoppar. Jag skrattar också ibland när Tuvis busar och pratar med mig.

Vad blir jag arg för?
När jag ligger på mage och försöker ta mig framåt men jag kommer bara bakåt! Eller när jag försöker nå något som är får långt borta. Jag blir också arg när mamma o pappa lämnar mig i sovrummet och säger god natt. 

Vad blir jag rädd för?
Ibland blir jag rädd när jag sitter hos Tuvis och hon skrämmer mig eller slänger med mig så det känns som jag ska ramla och slå mig.

Vad blir jag ledsen av?
Att inte kunna somna, fast jag försöker.

Jag tycker om att...
Åka vagn är kul. Och äta kex samtidigt som mamma och pappa fixar i köket. 

Den godaste maten jag vet...
Mammas mjölk och all mat som är lite såsig. 

Den roligaste leksaken...
En prasslig tidning/broschyr, min sängmobil och flugan vid skötbordet. 

Min roligaste innelek...
Ligga i mitt gym och pyssla eller hänga med syrran och spela spel eller kolla på film på mammas iPad. En annan askul grej är att ligga på skötbordet och leka med flugan som hänger där! Och just det bada i badkaret är kul, roligast är det när jag får bada själv för då kan jag plaska hur mycket jag vill!

Min roligaste utelek...
Brukar inte leka ute, det är alldeles för kallt. Burr!

Det bästa gosedjuret...
Kaninen med långa gossiga öron från mormor och morfar och gosiga lammet från Jesper och Anni.

Den bästa boken jag vet...
Hmm.. jag har ingen favorit ännu. Men det kommer!

Den bästa sången jag vet...
Trollmor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar