torsdag 6 december 2012

Min namngivning!

Förra lördagen hade jag min namngivning! Jag bjöd in de allra närmaste och firade i farmors lokal på söder! Eftersom det var första advent på söndagen bjöd jag på julfika. Mamma och pappa hade gjort tårta och tryfflar, farmor hade bakat saffransbullar och mormor hade gjort kanelhjärtan, kolor och mjuk pepparkaka! Allt såg svinsmarrigt ut, men fick jag smaka? Nä, snåljåpar! Cermonin började med att farmor och pappa hälsade alla välkomna och sen spelade Mats Looström en låt av Simon and Garlfunkel som heter Song for the asking. Pappa berättade om mina asfina namn och sen berättade mamma om att min fadder är min moster Maria och att hon är typ bäst, sen läste pappa en dikt och sen var det dags för champagneplasket. Jag var lite nervös men det gick bra, det var inte så kallt och killigt på fötterna som jag trodde. Efter det spelade Mats en låt med The Beatles som heter Here comes the sun, för att jag är typ som en glad sol nästan jämt. Efter det skålade alla och hurrade för mig! Sen gick jag och min fadder på en liten hej på dig runda, det var skoj! Jag skötte mig typ svinbra, men mamma o pappa sa att jag kunde ha hoppat över det där med kräkset, men jag gör som jag vill. Så det så. Sen var det dags för fika och presentöppning och jag fick massa fina presenter (kolla in bilden längst ner!). En sak som var kul var att alla mina gäster skrev i en liten gästbok som jag ska spara i resten av mitt liv. Det var jätte fina och roliga kommentarer i den så den är jag jätteglad för!

Här nere kommer lite bilder från min bästa dag och jag vill tacka alla mina fina gäster för att ni också är bäst!

Puss på er!/ Kram från Vide































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar